Tuesday, May 22, 2007

MYSORE, INDIAI CSALAD apr.3-4.



MYSORE apr.3-4.

szoval asszem hetfoig irtam elozoleg....akkor volt este Sonja, a finn lany,akivel egy hazban laktam es az o blogjat olvastam mielott jottems,zoval az o bucsuvacsija,ott megismerkedtem sok ujabb wemebrkevel, olasozk,spanyolok,stb,aztana fiuk hazaban volt buli,mert egy masik sracnak volt szulinapja,de csak olyan ebszelgetos,ott meg ujabbak,kamerun, stb.beszelgettem,ennyi
aztan masnap reggel fogtam magam es elindultam Mysoreba,mert volt meg 4 napom es ki tudja valajha lesz-e ennyi idom,es ez egy szomszed varos,es azt modnatk a tobiek,hopgy ok egyedul emnni
szoval elmentem a vonatalloamsra,sikerult megtalalni...aztan kiderult vRNI KELL MASFEL ORAT,SZAL LEULTEM REGGELIZNIAMI TEJES TEA,VAGY KAVE...TEJJEL
AZTAN LEULTEM MELLEM EGY LANY,HOGY HONNAN JOTTEM,MIT CSIANLOK,STB
es adott nekem a viragabol es karkotobol es a homlok pottybol ,amit epp a temlombol hozott
es akkor beszelgettunk es eloszor gondoltam arrebb megyek,mert meg eleg kora volt es almos votlam,de aztan szerencsere maradtam es aztan felszalltunk vonatra a csaj,egy baratnoje ket gyonyoru klisgyerekkel,emg en
fapados vonat volt, 2szinets,vagyis az also szinten ulnek kb.4en,de ha sokan vannak 7en is,es felette fel lehet maszni vhogy ami szinten fapados es ott lehet csomagokat rakni,ulni vagy fekudni,aludni
azytan volt ott meg ellettunk 2 muszlim lany,ezt csak a tobbiek mondtak,emrt ugyaugy voltak oltozve,es akkor elkezdtek kormot festeni,viragot eakni ahajamba, kezmintat festeni,pottyoker a fejemre,stb..tok jole lvoltunjk..aztan kertem,hogy irjanak a nyelvukon vmit,az egyik kannadaul,ok talan tamilul..nagyopn aranyosak votlak,es midnenki hvogatott a hazaba,hogy latogassam meg oket..aztan az elso lannyal el ismentem hozzajuk,lletve csak a nagynenje haza volt,ahonnan rogton kaptam kajat ,a foldon ebedeltunk,jo kis helyi dolgokat, durvan csipos,fem tanrfelelbe rakjak,inkab talca,ossze kell kevernia rizst a szosszal, es jobb kezzel
megenni.es\u003c/a\> kozben TVnezes\u003c/div\>\n\u003cdiv\>eleg kicsi volt a hazuk,csak 2 szoba, egy konyha fele,meg egy furdohelyiseg, ami betonbol egy lyuk,eg eggy csap..a templomba menes elott meleg vizzel kellett furodnom,azt ugy oldottak meg,mintr a vizforralo, csak nagyon nagy, egy fabottal levezetve vagy ilyesmi,kicsit felelmeets volt..de most amr megtanultam ugy is mosakodni,tenlyeg olyan,mntha nagyanyaink koraba visszamentunk volna.\n\u003c/div\>\n\u003cdiv\>aztan a lany, Geetha, uncsitesoja Avinash motorral ebvitt a varosba,hogy megenzzem apalotat,.amiert jottem,gyonyoru nagy, neha hihetetlenul kivilagitjak,vmis zultak,vagy kiraly vagy vkie volt,keleti,indiai,torok stilusu,fotozni sajna csak kivulrol lehetett,de vettem belso kepeekt\n\u003c/div\>\n\u003cdiv\>aztan megneztem egy masikat,probaltam egy kicsit kozlekedni a avrosban,aztan felhivtama sracot,hogy mennek mar\u003c/div\>\n\u003cdiv\>teljesen mas Mysore, sokkal szebb,mitn Bangalore,csak palotak vannak midnenhol,minden office palota, meg midnen epulet,meg szeles uatk,parkok,zold,sokal kisebb forgalom,nem annyi hulye sok fustolso cucc,mint itt.szoval\n nagyon tetszett\u003c/div\>\n\u003cdiv\>azert mar most kezd elegem lennia forgalombol,pedig meg alig toltotem par napot Bangaloreban,foleg utaztam kulonben es hat az hogy 1 centire toleda nyitott riksaban jon a szomszed rikjsabol a szadba akipufogo,a szmog, a tomeg, a dugo,eleg faraszto..eprsze az is ahogy vezetnek,emg mindig nem #szoktam hozza,mert hiaba tudom,hogy ok,azert neha szivbajt kapsz es tuti egyamsnak mennek,de nem..csak ugy jo mindenki soszevissza,midnegy hogy nincs he;y, 3 kocsi,4 riksa, 3 motor,2 scotter,meg bicikli meg emebreke,es furakodik midneni minel elorebb,ahova csak rusd es siman bekanyarodnak ha jonnek akkor is, nem felelmetes,casak vices,de azert faraszto
eleg kicsi volt a hazuk,csak 2 szoba, egy konyha fele,meg egy furdohelyiseg, ami betonbol egy lyuk,eg eggy csap..a templomba menes elott meleg vizzel kellett furodnom,azt ugy oldottak meg,mintr a vizforralo, csak nagyon nagy, egy fabottal levezetve vagy ilyesmi,kicsit felelmeets volt..de most amr megtanultam ugy is mosakodni,tenlyeg olyan,mntha nagyanyaink koraba visszamentunk volna.
aztan a lany, Geetha, uncsitesoja Avinash motorral ebvitt a varosba,hogy megenzzem apalotat,.amiert jottem,gyonyoru nagy, neha hihetetlenul kivilagitjak,vmis zultak,vagy kiraly vagy vkie volt,keleti,indiai,torok stilusu,fotozni sajna csak kivulrol lehetett,de vettem belso kepeekt
aztan megneztem egy masikat,probaltam egy kicsit kozlekedni a avrosban,aztan felhivtama sracot,hogy mennek mar
teljesen mas Mysore, sokkal szebb,mitn Bangalore,csak palotak vannak midnenhol,minden office palota, meg midnen epulet,meg szeles uatk,parkok,zold,sokal kisebb forgalom,nem annyi hulye sok fustolso cucc,mint itt.szoval nagyon tetszett
azert mar most kezd elegem lennia forgalombol,pedig meg alig toltotem par napot Bangaloreban,foleg utaztam kulonben es hat az hogy 1 centire toleda nyitott riksaban jon a szomszed rikjsabol a szadba akipufogo,a szmog, a tomeg, a dugo,eleg faraszto..eprsze az is ahogy vezetnek,emg mindig nem #szoktam hozza,mert hiaba tudom,hogy ok,azert neha szivbajt kapsz es tuti egyamsnak mennek,de nem..csak ugy jo mindenki soszevissza,midnegy hogy nincs he;y, 3 kocsi,4 riksa, 3 motor,2 scotter,meg bicikli meg emebreke,es furakodik midneni minel elorebb,ahova csak rusd es siman bekanyarodnak ha jonnek akkor is, nem felelmetes,casak vices,de azert faraszto is

Visszavitt a srac a hazba es akkor megint vacsi a foldon, de most sokkal tobben voltak abban a kis hazban es egyre csak jottek es jottek..es igy folyamatosan mutattak be a csaladot, mar a vegen fogalmam sem volt ki,ki, foleg a pasikat nem tudtam megkulonboztetni.
Masnap kiderult, hogy ott lakott a nagyneni, a fia, a ferje, a lanya,annak a ferje,meg a 10 honapos babaja, meg a lany akivel jottem. Az alvasnal persze en kaptam az agyat, ok meg a foldon aludtak,a tobbiek nem tom hol, eleg rossz erzes volt,de nem engedtek valtoztatni rajta es azota kiderult, hogy egy csomo helyen az emberek a foldon alszanak es nem is akarnak agyban. Aztan meg jottek,szomszedok,gyerekeik,baratok,majd egy csomo diak a helyi egyetemrol,mert kiderult, hogy a neni, Auntie, aki olyan 40es lehet, es tenyleg arany szive van,a vegen ott olelgetett, es egy csomo dolga van megis sokat segitett, szoval o ad kajat naponta haromszor ezeknek a diakoknak,ugyhogy a TV szobaban ultek a fiuk, a masik szobaban,ahol egy nagy agy volt csak, meg a lanyok, ugyhogy voltunk talan tobb mint 10en is, en meg elaludtam neha, mert hat azert faraszto volt a nap, es akkor megint jo kis csipos vacsi es hogy izlik-e,es persze hogy izlik, de meg is kellett enni az egeszet.
Utana kimentunk es a szomszedban akkor volt a hazavatas, illetve tobb napos unnepseg sorozat,szep haz volt, teleaggatva egokkel, satrak kint, viragfuzerek, es bent brahmin, hindu papok imadkoztak, mormoltak, szep virag kepek, meg gyumolcsaldozatok voltak es egy oriasi tuz a nappali kozepen! Olyan fust vot bent, hogy alig kaptal levegot, de aszontak, hogy ezek csak jo fuvek, ugyhogy nem tesz rosszat..kivancsi vagyok nalunk a tuzoltok mit szolnanak,ha valaki tabortuzet rak egy kis szobaban..es akkor megengedtek hogy bemenjek,ja persze cipo nelkul,es fotozhattam is oket, meg meghivtak masnapra az 500 fos ebedre! Mindenkit meghivtak csalad, rokonok, ismerosok, szomszedok,stb,mert ha mar van penzuk egy hazat megepiteni, akkor arra is legyen, hogy megvendegeljek a tobbieket.
Aztan az egyik lany elment megmutatni a helyi templomot,de mar zarva volt,de talaltunk indiai ruha boltot,es talaltam olyat,amit kerestem es kb.negyed annyiba kerult, mint Blore-ban,aztan kiderult,hogy nincs megvarrva,csak egy anyag ,de itt sokszor ugy veszik a ruhat es aztan mennek a noi szabohoz.
Este meg beszelgetes volt bent, lefektettek, mosakodas, TVnezes, olyan jo kis vicces indiai videoklippeket neztek, ahol van a piros ruhas csaj,meg mondjuk fekete ruhas srac, enekelnek, es mogottuk a fiu es lany tanckorus,ugyanolyan vicces indiai dobalozos tancban enyelegnek egymasnak.
Masnap reggel ok mar jo koran felkeltek es ahol en aludtam kicsit atjarohaz volt,mindenki ki be, aztan felkeltettek, hogy akkor most kave,rogton jon is a forro tejeskave,kulonben jo itt a kave,meg a tejes tea is,csak sajna femedneykben hoznak mindent es kicsit forro,siekrult is egyszer leegetnem magam,es leontenem a kajaldasokat. Erdekes mert allandoan teaznak, reggel,de.ebed utan,du.4 kor,este..igazi angolokJOlyankor mindenki egyutt leul es teazik. Nem am hogy dolgozol vagy valami mast csinalsz.
Aztan furdes, meleg vizzel ugye merthogy megyek a szent tempolmba es akkor elkezdtek diszitgetni. Olyan voltam mint egy probababa.
Eloszor megprobaltak belenyomni a fulembe az arany fulbevalojukat,ami annyira vastag, hogy az en sajat fulbevalom kis butyket bele lehet rakni a masikba!! ugyhogy hiaba eroltette, nem ment be,azota is faja fulem.Igy meg kellett elegednem az ezusttelJ
Vettek nekem jazminfuzert, ami itt nem nagy szam,mert minden nonek a hajaban van es vodorszamra fuzogetik mindenhol az utcan,de nagyon oda voltam tole,pici feherek,cernaval osszefuzve,azt a hajamba csatoltak,a neni megfesult!!!!!, mar masodszor mert elotte valo nap is, hiaba mondtam, hogy felesleges, sikerult neki, osszetuzte es befonta hajam es beletuzte a jazminfuzert. Aztan kifestettek bordora mind a 20 kormomet..azota is olyan,mert persze koromlakk lemosom nincs..Utana jott a labgyuru, lablanc, karkotok, nekik az a sok csilingelo van, az is arany es bordo, aztan aranynyaklanc, gyuruk, es a vegen a szari.gyonyoru volt, igazi unnepi sari. kifestettek es pottyoket raktak a homlokomra,meg ruzs,meg minden,meg cipo.
A szari felrakas is eltartott egy darabig, soxor kobe kell csavarni,ja a kedvemert meg at is varrta a mellreszt,ami egy top,mert nem fertem bele,ezt a lanya kapta hazassagi ajandekkent.
Kerdeztem a sracot, hogy hat hogy megy itt a parvalasztas, es tenyleg szulok, illetve valaki masok valasztanak, dontenek, a 20 eves lanynak is egy oreg volt a ferje. Kicsit nehez errol beszelni veluk,meg kiderult, hogy ok asszem ksatrijak,a harcos kasztbol vannak,es hat igen csak kaszton belul hazasodunk, de egyszer egy riksassal tok joba lettem..eleg hosszu volt az ut,es o gondolom vmi alsobb kasztbol lehetett,de aszonta,hogy szerinte a kaszt nem jo dolog es o akarmelyik kasztbol elvenne lanyt.
na szoval szari korbe soxor, meg osszetuzve, meg elol hullamok, menni is alig tudtam benne..es sikerult hatra felulnom a motorra, olyan volt az egesz, mintha kozepkori kiralykisasszony lennek es vinne a lovagom a lovan a templomba, mert hat ugy is kell ulni feloldalasan,de mar tok jol megtanultam motorozni, meg kapaszkodas nelkul is lehet, hisz nem mennek olyan gyorsan, mert akkora a tomeg, meg eleve csak a sofornek van bukosisakja es az egesz csaladja, feleseg 2 gyerek,elotte,mogotte, sisak,meg minden nelkul, ugyhogy nem is mennek gyorsan, amikor nagyon gyors volt,akkor 60-nal ment,de az ritka.
Felvitt az uncsiteso a hegyre, ez Del-India 4 szent hegyenek egyike, allitolag csak azert mert ez az isten, akie a templom, egy nagyon hatalmas, eros isten, teljesit mindent amit kersz.
Bementunk,a srac meg fizetett folyamatosan,es mivel az anyja vendege voltam, nem engedte, hogy en fizessek..kulonben 22 eves,penzugyet tanult es dolgozik vhol, de miattam szabadsagot vett ki, csak hogy felvigyen oda, hihetetlenek tenyleg.
Mindegyik oltar istenenel van egy pap, (tobb million istenuk van!) nyom a fejedre pottyot,a tuzet kell magadfele hessegetni, meg egy pici vizet ad,abbol inni kell, meg fejre locsolni, meg persze fizetni mindezert.
Korbe mentunk a kulonbozo istenek oltarainal, aztan ettunk vmi templomos edesseget, finom volt.. persze mindezt mezitlab kell megtenni,kint 5 rupiaert vigyaznak a cipodre,kapsz egy szamot es setalhatsz a forro mocskos kovon.
aztan par 100 lepcsofokkal lejjebb,amit mi motorral ettunk meg egy orias bika szobor,Nandi,az is egy Isten, illetve az egyiknek az allata, mert mindegyik istennek van egy allata amin kozlekedik..Ganeshanak az elefantfejunek pl. az eger a hatasallata! Eleg vices (a Kalakanak volt ez az eneke, nem, amikor az elefant veletlenul ratapos az eger labara es egyengetje laposra es utana szanja banja es cserebe o is ralephet az overeJ
A bikaistennel is fizetni kellett,meg ittunk cukornad levet, mint Kubaban, ott facsartak,aztan eladtak nekem egy kis isten szobrot,elefantosat, Ganesa.o Shiva fia..vagy Visnue,es ember volt eredetileg,csak Visnu levagta a fejet, mert nem tudta, hogy a felesege teremtette mosakodas kozben a sarbol a labarol es az ajtojaban allt, hogy vigyazzon anyjara mig mosakszik, aztan az elso teremteny fejet akivel talalkozott, neki adta, azert lett elefant feju, allitolag a tanulas es sok mas midnen istene/
A visszaut alatt sikerult annyira leegnie annak a kicsi resznek a hatambol, ami kilogott,hogy azota voros es a strandon is 4 nappal kesobb poloban voltam..nem nagy resz,dehat eszembe nem jutott a szari ala bekenni magam.
Utana meg volt az 500 fos ebed, ami ugy ment, hogy kiraktak egy nagy bananlevelet es arra 15 fele kajat,olyan felmareknyit mindegyikbol, midnenfele volt ott, rizs, chili, lencse, fuszerek, edes, csipos, sos, kevert, kulon,a vegen meg nagyon edes edesseg, a pasik meg vmi piros csiposet ittak.
A neni kozben megvarrta a ruhamat ingyer, ugyhogy tok jol jartam, meg nagyon orultem neki, szep szep. Aztan kozben megjott nagypapa nagymama is, illetve dedi, meg nagybacsik,meg meg tudom is en ki, a nagymamamrol kulonben azt hittem pasi, mert ugye itt vannak azok a tradicionalis transzvesztitak, akik mar szazadok ota, hagyomanyok, a homoszexualitas nem elfogadott,de ezek transzveszti pasik szariban siman setalnak az utcan es ha nem adsz penzt megatkoznak, en is lattam egyet a dugoban penzt kerni,de szerencsere nem atkozott meg.szoval nagyi nagyon pasisan nezett ki,aztan kiderult, hogy nagyi,ja meg egy 5 eves uncsu tesonak elozo nap volt szulinapja,akkor volt suti,az is olyan edes fele.
Amig a sotetben setaltunk az anyagomert elozo nap, jott mogottunk egy osz bacsi abban a szoknya feleben,”mandi” amit itt a pasik hordanak, roppant praktikus kulonben ok felturik “miniszoknyava”, de mindenfelere lehet hasznalni, fejre, cipekedesre, multifunkci, es a bacsi vmit magyarazott, aztan adott egy szoloszemet, amit oriztunk egy darabig, hogy megmossam,de aztan sajna elveszitettem.
A vonathoz meg mar rohanni kellet volna, ok meg tok nyugisan, hogy varjak csak mert a fiunak is meg kell kajalnia,hiaba mondtam,hogy 10 perc mulva elmegy a vonat es mar fel oraja ott akartam lenni, mert jegyem sincs, ok nem nagyon izgultak.
aztan sikerult pont odaernem, de mondta a srac, hogy ha nem ,menjek busszal.Meg odaadtak 10 karkotot, fulcsit, gyurut.
Szoval hihetetlen egy elmeny volt, amit tenyleg csak igy egyedul utazva, meg foleg lanykent lehetett, ugyhogy orultem nagyon, hogy elmentem, azota pedig mintha az itteni csaladom lennenek, 2 naponta felhivnak a srac mobiljarol, mert most Gheeta nyaral egy hetig, kulonben bent lakasos katolikus iskolaba jar, pedig 21 eves, es akkor a fel csaladdal korbebeszelgetek, persze a felet sem ertjuk annak, amit mond a masik.meg nagyon hivnak vissza, meg az allatekrtet ugysem lattam, ami ott van es allitolag tok jo,ugyhpgy majd biztos megyek.
A visszaefele vonatut mar mas elmeny volt,mert ez expressz volt,ez 44 rupia volt,nem 21, amikor egyriksa ut 30 rupiatol kezdodik, jol ki is akadtam, mert 3 oras vonatut 21 rupia, az allomastol a kozpontba pedig 60-at kellett a hulye riksasnak fizetnem es nem is odavitt csak meg egy 10 percet gyalogolnom kellett.nagyon szar a varosban a kozlekedes, mert vagy tok draga, meg riksakat sem mindig talalni, aki ures, el akar oda vinni es mondjuk hajlando taximeterrel menni, nem elore megbeszet aron. Gyalog is szoktam, de nincs jarda csak tomeg,meg szmog,talan a scooter lenne a legyegyszerubb.
Szoval ez expressz vonat volt, ami kulonben ugyanolyan kenyelmetlen csak a fapadon van egy vekony muanyag matrac. Viszont az emberek mar tok masok voltak. Olyan kozep, felso osztaly fele talan,midnengyik gyerek perfect inglis volt,most ugye 2 honap suliszuent van,juniusban kezdenek ujra es mindenki utazik vhova, szoval szepen feloltozve es tok sznobok,a szegenyebb emberek annyira kedvesek voltak, ezek meg velem kedvesek voltak, de jott egy ugyanolyan no ket gyerekevel es kerdezte, hogy leulhetnek-e es rakjak foldre a csomagjaikat es elkezdtek az anyuka gyerekekkel egyutt veszekedni, hogy nem fognak ott elferni ugysem, halal bunkok voltak, aztan kislanyok is olyanakrol beszelgettek, hogy apucinak milyen mobilja van, hova jarnak suliba, aztan kiderult, hogy az egyik lany elso nyelve a tamila suliban,masodik az angol,a harmadiknak meg valaszthatott hindi es szasznkrit kozul es hat o a szanszkirtot valaszottta mert az olyan konnyu!!!!!!!!!!kb.8-10 evesek voltak.kulonben a hindi es szanszkrit tenyleg konnyebb a helyi nyelveknel,mint a tamil,vagy az itteni kannada, mert az legalabb indoerupoai, mashogy irnak, de a nyelvtan megertheto,ez meg osi, tobb ezet eves dravida, allitolag lehetetlen megerteni, mindig csak a helyiek beszelik.
Itt is felmasztam aludni, aztan volt a kellemes draga riksas elemeny, kulonben muszlim volt, vmi feher sapkaval a fejen,jo merges vagyok,hogy mindig atvagnak,de nem tudok micsinalni.
es akkor volt a Lany este,ami egy etterembe voltunk kb.20an lany traineek,de azt nem emlittetek,hogy kb. az egyik legszebb helyen lesz es k.draga volt!!!egy 13 emeletes epulet legfelso emeleten, teraszon latszott az egesz varos,mert nincs is sok magas epulet..aztan persze ehetetlenul csipos volt az europainak nevezett kaja is.
aztan atsetaltunk ugyanarra helyre,mint 1 hettel elotte,ott sztem minden szedan van ilyen trainne party, eza terszos dsizko fele,de eleg uncsi volt.volt egy mexikoi lany,aki hastancot adott elo a pulton,nem volt nagy szam, pedig mar 3 nappal elotte beharangoztak.
aztan vhogy hazariksaztunk.

No comments: