Tuesday, May 22, 2007

Apr.9- 12 Költözés, ahol lakom, munka, 1. HET


Apr.9- 12 Költözés, ahol lakom, munka, 1. HET

Szoval hetfon,apr.9, hazaerkeztunk, mosas, alvas, ilyesmi es hat vartam egesz nap,hogy akkor majd vki felvesz,elvisz,stb,hivogatta is az illetekeseket,de egeszen du.4!!!ig nem tortent semmi,pedig a fonok is egesz nap ram vart.
Aztan nagyon izgin tortent a koltozes,ugyanis annak a sracnak kellett ertem jonnie,aki a repteren is atvett,de neki csak motora van,igy eljott motorral,engem,meg a 25 kgos oriasborondomet pedig bepakolta egy riksaba,o meg a mocival elotte,mogotte, mondogatta az utat.
Eltevedtunk,akkor jott az egyik haverja kocsival, mert akkor mar elegge delen voltunk,de meg mindig jo messze onnan, ahol lakom.
Akkor tevelyegtunk egy darabig ,meg kerdezgettuk,telefon,sb,aztan eljutottunk vmi helyre, ahol allitolag kijott elenk a fonok,csak nem vettuk eszre,na aztan sikerult megtalalni,de egy oriasi utepitkezes kozepen, hazak,markolok,iszonyat por,lyukas foldutak..na itt lakom,cak ilyen korulmenyek kozott kocsival meg 10 perc bolyongas,gyalog min. fel ora.
Bemutatkozott a bacsi,meg a 2 lany,akik szinten vele dolgoznak..nagy orru,sotet del-indiai bacsi,jo kis indiai angol akcentussal,feher kisbuszban. Haza tevelyegtunk, vagy csak nemek volt az, jobbra, balra, egyenes,balra, jobbra, jobbra, balra, kozben kitorik a fogad a lyukas foldtakon, leszakad a cicid es nem kapsz lebegot a portol. A kornyek ezen kivul eleg ok,szep hazak,tulajdonkeppen suburb,vagyis kertvaros,csak utak nelkul.
Hat kicsit kiakadtam,hogy ez tenyleg a vilag vege,jo szomoru voltam am,hogy hat innen sehova, pedig minden tok jo a varosban van,itt meg vmi szolofold,meg femkunyho a szomszedban.
Nagyi tok aranyos,mosolyog, csak malajamul beszel,tehat nem is a helyi nyelvet,csak par honapig van itt,hogy unokaval legyen,mert szulok elvaltak!!!Indiaban nem hallottam meg ilyet, anyuka vkivel vhol mashol..nagyi azota kevesbe aranyos mert folyamatosan tom, mar rosszul vagyok a napi 3szori jo kis indiai kajaktol ,nem csip annyira,mert pasi is erzekeny, de rizs, curry, zoldsegcucc,ilyesmik
,persze kezzel,es at 3szor azert sok..de nagyi elmegy jvoo heten unokaval 2 hetre magahoz viszi,akkortol majd magunknak kell foznunk....kissrac halal jo fej,tok oos ahhz kepest,hogy 11 eves,magas is,perfekt angol,jobb mint az apja,aki a fel vilagot beutazta,persze azert kissrac,sok mindent tud, de focicsapat,meg hangszor szerlegetes,egesz diszkot csinalt napkozben,jolelvan,neha athozza baratait es orult bujocska van,tok hangosak\n\u003c/div\>\n\u003cdiv\>bacsi meg igazi tutor lehetne nekem,ar az elso nap annyit tanultam tole,hogy honapok alatt mashol nem,nagon jo ember,meg nekem personal es professional developmentre is tokeletes,olyanokat csinalt,amit en szeretnek,tore felnezek ra,meg oriasi apasztalata van szakmailag is,meg embereileg is rengeteget lehet tanulni tole,nem tudom en menyire fogok tudni segiteni nekik\n\u003c/div\>\n\u003cdiv\>mar 23 eve van ez az NGOja....majd kesobb folytatom\u003c/div\>\n",0]
);
D(["ce"]);
//-->
,persze kezzel,es hat 3szor azert sok..de nagyi elmegy jovo heten unokaval 2 hetre magahoz viszi, akkortol majd magunknak kell foznunk....kissrac halal jo fej,tok okos ahhoz kepest,hogy 11 eves,magas is,perfekt angol,jobb mint az apja,aki a fel vilagot beutazta,persze azert kissrac,sok mindent tud, de focicsapat, meg hangszoro szerelgetes,egesz diszkot csinalt napkozben,jol elvan,neha athozza baratait es orult bujocska van,tok hangosak
Bacsi meg igazi mentor lehetne nekem,mar az elso nap annyit tanultam tole,hogy honapok alatt mashol nem, nagyon jo ember,meg nekem personal es professional developmentre is tokeletes,olyanokat csinalt,amit en szeretnek, felnezek ra,meg oriasi tapasztalata van szakmailag is, meg embereileg is rengeteget lehet tanulni tole,nem tudom en menyire fogok tudni segiteni nekik
1984-ben kezdte ezt az NGOt,miutan dolgozott egyhazakkal segitett leprasokon,volt utana Nicaraguaban ENSZ onkentes a haboru alatt, Tokioban egyetemeken tanitott Development Studiest, Kanadaban tanult evekig, Bulgariaban segitett a roma programokban, Del-Afrikaban nemtommicsinalt,szoval a fel vilagot bejarta,plusz nemet egyetemeken is tanitott,es kozben folyamatosan csinalta a kozossegfejlesztest Del-Indiaban. Nagyon erdekes projekteket futtatnak,nem is ertem,hogy mibol,sajna nekem kene majd pebzt szereznem.Eddig voltak szponzoraik,de most megint nincsenek.Rengeteg tanulnivalom van,mert en meg azt sem tudtam,hogy vannak Funding Agencies,vagyis olyan alapitvanyok,akik eleve penzt szerzok es toluk kell kerni.
Foglalkoztak eleinte leprasokkal,ja,kiderult,hogy a lepra siman gyogyithato,csak idejeben kell eszrevenni,es az 1984-es 15%os arany mara 5%ra csokkent, aztan atalltak altalanos fejlesztesre,ami a gyerekektol kezdodik, ezert rengeteg program van,mert rengeteg problema, amik mind osszefuggnek.Pl. altalanos higieniai tanitasok, gyereknek suliban,pl.hogy mossanak kezet,meg ilyenek,de nincs WC sem a sulikban,ugyhogy az eszkozokkel is baj van,lanyok segitese,hogy tovabb jarjanak suliba, mert altalaban otthon kell maradniuk, az erinthetetlenek segitese,mert ugye ok is jol diszkriminaltak mindenhol, mikrogazdasaok,vagyis mennek a falukba es ott alakitanak sajat segito csoportokat ,mondjuk 20 no,es az adottsagoknak megfeleloen megnezik,mibol tudnanak megelni,mondjuk kosarakat fonnak,vagy kiskertet csinalnak, vagy kovet tornek,mint susu, aztan oriasi problema van a vizzel, a sima napi ujsagban is irjak,hogy ha nem jon a monszun idoben, nincs eleg viz ,illetve eleve nincs eleg viz,egesz Indiaban ez problema, pedig regen egy csomo volt,csak itt is beepitettek, kiszaritottak,mint Mexikoban, es magaban Bangaloreban nincs eleg viz,persze az ihato vizrol nem is beszelve, tehat ezeket a csoportokat motivalni kell,tanitani, foleg az erinthetetleneket mondjuk alap dolgokra,hogy a sajat haztartasukat fenn tudjak tartani es ne legyenek masok tudasanak kiszolgaltatva ,akkor csinalnak sulikban tanar-szulo talalkozokat, diak parlamentet, nyari tabort, eleve segitettetek egy csomo pici NGOnak,hogy elkezdjenek mukodni, pedig neki sincsen penze, tartanak trainingeket mas volunteerenek. Laktak naluk mar csomoan,vagy 500an,pl.japan diakok jottek 1 honapra, vagy skot komuvesek sulit epiteni. Foleg teljesen tavoli elhagyatott helyeken dolgoznak, ahol mas NGO meg nem jart,es szamokban tobb szaz falu, tobb ezer ember,es mindig uj programok,szuloknek, gyerekeknek, noknek, szegenyeknek, hatranyos helyzetueknek,erintehtetleneknek, tribeoknak..annyi diszikriminacio van itt,hogy mindenfele csoporton lehet segiteni.
Szoval hihetetlen, hogy pont errol akartam irni a diplomamat,es ugye csak a vege lehetett ez, de pont ezzel akartam foglalkozni es ok nem csak irodaban ulnek,hanem mennek a faluba es csinaljak,es hat o rengeteg utazik es en is megyek majd 1-1 hetre ket masik NGOhoz vhova a helyekbe,meg videkre..tok jo!tok rendes,mert egy csomot segit es egesz programot epitett ki nekem,hogy mindent megtapasztaljak. Sztem tudja,hogy nem sokat csinaltam,de a 2 masik lanya, akik dolgoznak itt,ok is csak most kezdtek 2 honapja,es o nem akar total profikat, mert azok csak laptop,iroda,sok penz,es nem is mennek az emberekhez.
Es a szakmain kivul meg annyi minden masban is okos,tud pl.maszirozni allitolag,de ami fontosabb,hogy a spiritualis dolgokhoz is tokre ert,rengeteg erdekes konyv van itt. Kulonben ok katolikusak,de mivel sokat elt kulfoldon,de indiai, nagyon jol el tudja magyarzni az indiai dolgokat,es nagyon jol is ismeri oket..mar annyi mindent meselt,tenyleg hihetelen dolgokat.durva ez az India, minden nap sok olyan dolog,ami nagyon furcsa es eletedben nem gondoltad volna.
Nem konnyu itt netezni,meg akkor sem ha van,mert vagy aramszunet van,vagy modemes,vagy lassu,vagy baj van a szolgaltatoval,vagy fogalmam sincs melyik zsinort hova dugjam,mert itt rengeteg a kapcsolo.Eleg vicces, minden szoba falan van vagy 8-10 kapcsolo,van amelyik ventilator,van lampa,meg siman aramkapcsolo es sosem lehet tudni melyik mire valo,ezert ossze vissza kapcsolgatom oket sorba, hatha lesz vmi.
Erdekes, hogy az NGO, ahol dolgozom, READ, volt hogy tobb mint 100 emberrel dolgoztak, most meg cask 5en vannak,sokat valtozott az evek alatt,gondolom most mar nem akar akkora felhajtast,de fogalmam sincs honnan szerzek neki penzt,amikor o ezt csinalja 20 eve es nyilvan sokkal jobban tudja mint en,meg gondolom mindent megrpobalt mar.
Amikor idekoltoztem hetfo este,9-en,hat elegge kivoltam,mert tenyleg lattam milyen messze,mennyire izolalt, sehova nem lehet eljutni,az ablakombol egy kis nyomor haz latszik,es meg cask du.6 volt,de mar semmi dolgom, raadasul pont el kellett menniuk vmi csaladi vacsira, es a nagyival maradtam egyedul, aki csak adta a rengeteg kajat,halas,meg csirkes curryt,mert elozo nap volt Husvet, amikor jo szomoru voltam egyedul, es ok is katolikusok,pedig Indiaban azt hiszem csak 2% az es elegge vallasosak, foleg Nagyi, apuka inkabb beszel csak rola, ot meg nem lattam imadkozni,nagyit mar igen, meggyujtja a gyertyajat es terdel,meg emelgeti a kezet,apuka viszont sokat beszel errol,hogy Isten mennyire jo hozza,meg hogy jonak kell lenni,meg hogya hinduzimus mennyire mas,eleg erdekes dolgokat.
Aztan masnap reggel felkeltem,es kiderult,hogy Nagyi es Abhi, a kisfiu kint aludtak a foldon,de aszontak,hogy ok akartak igy.Az
\u003c/p\>\n\u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt\"\>\u003cfont face\u003d\"Times New Roman\"\>Finom reggeli volt, nagyi eddig mindig olyan itteni palacsintafelet sutott,dosanak hivjak,bar ilyen nevvel mar mast is ettem,es se nem sos se nem edes,ezert leeht curryvel,vagyis ilyen zoldseges fozelekszosszal enni,meeg lekvarral \nis.Meg ugy emindig tejes teat isznak napi 2-3szor.Aztan beszelgettunk bacsival,hogy elvaltak,anyuka vkivel Dubaiban,vagy most Indiaban,hogya gyerek mennyire zseni,nagyon oda van erte,tenyleg tok okos,meg tok jol rajzol,meg aranyoseg jo fej,de apuka llandoan mondja,hogy milyen special child.\n\u003c/font\>\u003c/p\>\n\u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt\"\>\u003cfont face\u003d\"Times New Roman\"\>Aztan megjottek a kolleganok,meg sajnos meg mindig nem tudtam megjegyezni a nevuket,mar eleg ego,egy idosebb neni Shardaka, Girija es Churida vagy ilyesmi a 2 lany ok 20 evesek,az egyik elmeletileg accountingban segit,de kozben azt ano csinalja,meg irodai dolgokban,a masik meg azt hiszem a mostani iskolaepitesi projektben,de kozben ceddig vmi anyagokat gepeltek be,ennyi volt amit lattam,hogy csinalnak,es hat itt eleg lassan halad a \nmunka.Volt egy sofor is,egy bacsi,aki most mar nem nagyon akar jonni,ezert a fonok bacsinak kell mindenkit furikaznia.Vicces volt kulnoben bacsi egyszercsak nem jott,aztan utkozben vhol talalkzztunk vele,es hat mondta,hogy hat dolga van,meg ilyenek,azota sem jott.\n\u003c/font\>\u003c/p\>\n\u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt\"\>\u003cfont face\u003d\"Times New Roman\"\>Alanyok kulonben tok aranyosak,beszelnek angolul,de azert kicsit nehezkesen,elmeletileg neni is jol,de azert engem nem nagyone rtenek meg,egymas kozt asszem kanadaul beszelnek,a bacsi csaladja mayalamul,de most van itt egy accounting ellenor,vele tamilu,s asszem tud meg teluguul,kicsi hindit,angolt,franciat,japant is vmennyire,vicces.\n\u003c/font\>\u003c/p\>\n\u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt\"\>",1]
);
//-->
enyem az egesz nagy vendegszoba,ami kulonben sztem Abhie, 1 nagy meg egy normal agy,kulon furdoszoba,ugyhogy senki nem el ilyen jol a traineek kozul,altalaban 2en vannak egy szobaban es a normal ar 3500rupia perho,vagyis 14ezer Ft.
Finom reggeli volt, nagyi eddig mindig olyan itteni palacsintafelet sutott, dosanak hivjak,bar ilyen nevvel mar mast is ettem,es se nem sos se nem edes,ezert lehet curryvel,vagyis ilyen zoldseges fozelekszosszal enni,meeg lekvarral is.Meg ugye mindig tejes teat isznak napi 2-3szor.Aztan beszelgettunk bacsival,hogy elvaltak, anyuka vkivel Dubaiban,vagy most Indiaban,hogy a gyerek mennyire zseni,nagyon oda van erte,tenyleg tok okos,meg tok jol rajzol,meg aranyos es jo fej,de apuka llandoan mondja,hogy milyen special child.
Aztan megjottek a kolleganok,meg sajnos meg mindig nem tudtam megjegyezni a nevuket,mar eleg ego,egy idosebb neni Shardaka, Girija es Churida..Chaitra vagy ilyesmi a 2 lany ok 20 evesek,az egyik elmeletileg accountingban segit,de kozben azt a no csinalja,meg irodai dolgokban,a masik meg azt hiszem a mostani iskolaepitesi projektben, de kozben eddig vmi anyagokat gepeltek be,ennyi volt amit lattam,hogy csinalnak,es hat itt eleg lassan halad a munka.Volt egy sofor is,egy bacsi,aki most mar nem nagyon akar jonni,ezert a fonok bacsinak kell mindenkit furikaznia.Vicces volt kulonben bacsi egyszercsak nem jott,aztan utkozben vhol talalkoztunk vele,es hat mondta, hogy hat dolga van,meg ilyenek,azota sem jott.
A lanyok kulonben tok aranyosak,beszelnek angolul,de azert kicsit nehezkesen, elmeletileg neni is jol, de azert engem nem nagyon ertenek meg,egymas kozt asszem kannadaul beszelnek, a bacsi csaladja mayalamul,de most van itt egy accounting ellenor,vele tamilul,s asszem tud meg teluguul,kicsi hindit,angolt ,franciat,japant is vmennyire,vicces.
Aznap volt egy meetingunk, 4 en leultunk az ebedloasztalhoz, ja elotte mashol volt egy nagyobb irodajuk,de most cask itthon van egy szoba lent,es akkor 1,5 oraig beszelt\n\u003cspan\> \u003c/span\>a pasi,foleg nekem,nagyone rdekes dolgokat,egyreszt,hogy miket csinaltak,meg olyan ertekeket,spiritual,stb.\u003c/font\>\u003c/p\>\n\u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt\"\>\u003cfont face\u003d\"Times New Roman\"\>Aztan ebed 1kor minden nap\u003c/font\>\u003c/p\>\n\u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt\"\>\u003cfont face\u003d\"Times New Roman\"\>Aztan mutattak rengeteg fotot,amiket csinaltak a projektek alatt.\u003c/font\>\u003c/p\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\nAztan mentem be a varosba,na\u003cspan\> \u003c/span\>buszut az kov.email\u003c/span\>\n",0]
);
D(["ce"]);
//-->
Aznap volt egy meetingunk, 4 en leultunk az ebedloasztalhoz, ja elotte mashol volt egy nagyobb irodajuk, de most cask itthon van egy szoba lent,es akkor 1,5 oraig beszelt a pasi, foleg nekem,nagyon erdekes dolgokat, egyreszt,hogy miket csinaltak,meg olyan ertekeket,spiritual,stb.
Aztan ebed 1kor minden nap, aztan mutattak rengeteg fotot,amiket csinaltak a projektek alatt.
Aztan mentem be a varosba
Kivittek a kisbusszal, akkor meg itt volt a sofor,de csak egy riksaig,epp egy szomszed neni is ment,akkor vele elmentem volna riksastul egy szomszed keruletbe,ahonnan indulnak tovabba buszok a kozpontba..olyasmi, mintha rakoskert legvegebol kereszturra kene menni,de km-ben asszem messzebb van….utkozben kiderult,hogy otthon felejtettem a penzt,akkor masik riksaval vissza,es akkor vegulis busszal mentem be ebbe a buszplayaudvar felere….nem tudom mihez hasonlitsam,..mondjuk mintha az Almashza utca legvegerol a 76osig kene gyalogolni,csak kb.15szor kell kanyarogni es poros,lyukas foldutakon es akkor ott vannak boltok,meg a nagy epitkezes,oott fel lehet szallni buszokra, amik elvisznek ebbe a masik keruletbe,amit Jayanagarnak hivnak, es akkor ott jonnek mindenfele buszok,oda kb.15-20 perc a buszut,es akkor a kov.busszal el lehet menni egy meg nagyobb buszpalyaudvarra,a kozpontban,ott rengeteg busz van,15 buszallas, kb,1 ora az ut,forgalomtol fuggoen,es akkor onnan kitalhatom, hogy most a trainee hazakhoz,vagy a kozpontba vhova,van amikor megprobalok utkozban leszallni kozpont fele meg a buszpalyaudvar elott es akkor kacsazni kell egy kicsit,de elobb utobb meg szokta talalni a foutat.
A buszozas eleg vices,rendes nagy buszok vannak,de az ulesek tok kicsik,az en labam ugyanugy nem fer el,mint Mexikoban,a ferfiak hatul,a nok elol ulnek, es senki nem adja at senkinek a helyet,eleg vicces ez a szegregacio,en persze leulok a pasik koze is,ha nincs hely,mert hely vagy van vmennyi,vagy iszonyat tomeg van,esfelferni sem lehet a buszra es amikor igy kell menni egy orat,ha az eleg szornyu,en persze mindenkine magasabb vagyok egy fejjel,legalabb kapok levegot,ja a pasik picik es vekonyak,biztos nincs eleg kaja,a nok picik es normalisak,nem nagyon van kover,de nem is annyira sovanyak,na es mondjuk 40 ulohely van,es kb.100an alltunk,toben befernek mert kisebbek,igy minden konyok az oldalamban,meg tenlyeg borzaszto tomeg,meg meleg,meg kosz,meg neha hangyak,meg ilyesmi
Es a legviccesebb az ellenor,aki a tomeg ellenere,atverekszi mindig magat,mert ugy van,hogy felszallszes van a sofor,meg a kaller, akinel a jegyet kell venni,altalabn 7-8 rupia,a belvaros otthon tavot riksaval kb.80-100,buszokkal kb.20 rupia,idoben persze 2 szer annyi,na es ha jon a busz,amire soxor fel orat,meg 45 percet kell varni,nem tudom van-e timetable,en csak ugy random varni szoktam,akkor iszonyta rohanas,mintha ingyen lakast osztogatnanak,fut a sok pasi ,lokdosodik,altalab hatul szallnak fel,a nok is futnak,de kevesbe durvan,ok meg elol.na ennyi a buszokrol,sajna nem akar akarhol emgallni,ahol nekem kene,mint mexikoban.de hat itt tobben is vannak rajta.
Szoval akkor eloszor bementem a varosba,vonatjegyet akartam foglalni,de aztannem kellett,mindegy,elmentem egy konyvesboltba,3 emeltes,roppant meleg van bent,es iszonyattaoan sok konyv,nagyon jo,mert mindden van,ami mondjuk Londoban is,csak sokkal olcsobban,es annir aerdekes konyvek,hogy en nem nagyont udok valasztani,poltikai,kulturalis,indiarol, vallasokrol,spritiualis,minden van,es mivel tul sok van,nem tudom meyiket nezzem.
Aztan atmentem a trainee hazba es pont gyurok ura 3 volt,azt neztuk..komoyan a fiuk allandoan tvnek,amikor nem dolgoznak es nem buliznak,eleg uncsi lehet.
Masnap reggeli ut szonryu volt,mert elindultam 8kor,de csak 11 re ertem vissza,mert eltevdte,mert akkor 1.busz,aztna reggelifele,de ehetetlen olajos cucc a buszpalyaudvaron,aztan fel ora varakozas,aztan 50 perc a tomott buszon,aztan megint 20 perc varakozas,aztan 20 perc ut,aztan vartam,hogy most majd jon-e vki ertem,mert akkor eloszor mentem el hazulrol es fogalmam sem volt merre kell menni,de a pasi pont videken volt,hat elindultam es ugy eltevedtem a tuzo napom a kisutcakban,mint egy labirintus,hiab volt cimem,total eltevedtem,es mar nagyon el is fardatam,talalta egy boltot,vettem fagyit,aztan megtalaltam a hazat es a szembe viskokislany meg elekrte a fagyimat.durva volt…de masnap elmentunk kocsival a buszhoz boltba es siekrutl nagjabo megjegyeznem melyik kisutcanal hova kell fordulni.akkor olvastam tovabb aznap fileokat,miket csinaltak,meg fundraising papirokat,aztan este elsetalunk vmi itteni a bolthoz,majd 10 utan netezni akartam,de jol elaludtam,es hajnlai 4kor ebredtem fel,el is mentem netezni,eg midnig nem vilagos milyen a net,de sztem modems,mert ejjel olcsobb,ezert sem nagyn leet sem netezni,sem chatelni,sem stb.

Masnap (csut.) reggel elmentunk kocsival Abhinak ig.kepet csinaltatni,tok vices,mert fotoshoppal alarakjak a szep oltonyt,nyakkendot,tok mindegy milyen ruhaban mesz. Bevasaroltunk,kozben a tehen allandoan be akart maszni a boltba.aztan visszafele mar en mondtam az utat..nagyjabol…olvastam tovabba doksikat, aztan este talalkoztam azzal az indiai sraccal,akivel Gokarnaban ismerkedtunk ossze, tok erdekes ember,mert beutazta egesz Indiat,illetve mindig dolgozik,aztan utazik es olyan helyekre megy,ahol tenyleg meg csak emberek sem laknak,meg idegenek sosem jutnak el,es teljesen low budget,csak a motorjaval,alszik az eg alat es kap kajat a helyiektol,es mutatott kepket, es tok jo,hogy ot foleg India erdekli,nem akar am rogton menni kulfoldre, hanem megismerni az orszagat,ami kulonben lehetlen,a fonok is mondta nekem,hogy ha meg akarom ismerni indiat, legaabb az eletem hatralevo reszet itt kell toltnem es ugy sem fogom megismerni,es o sem,mert itt minden van es ugyannak az ellenkezoje is…mert mindig kerdezek dolgokat es akkor valaszolnak,de mindig mondjak,hogy nem lehet altalanositani semmit,nem lehet semmire azt mondani,hogy Indiaban ez igy van es kesz,mert igy is van,meg ugy is..foleg az ilyenek,mint a megszervezett hazassag,hogy hogy van meg, meg a kasztrendszer, meghogy meg mindig letezik,hogy fiatal lanyoknak a templom szolgalataba kell allniuk es templomi prostitualtak (regen ez a katonak sanyaru sorsa miatt volt kitalalva) es akkor ezek a modernebb indiaik,azt mondjak,hogy ha ok sem ertik,meg mondjuk ezek foleg a hinduizmusbol jonnek, es ok mind nem hinduk,es akkora nagy es bonyolult ez a vallas,hogy hat nem is lehet rola nagyon beszelni,csak nagyon feluletesen,mert tenyleg sok million istenuk van, nem is istenek a pasi szerint,hisz mindennek van istene,meg mindenbol lehet isten,pl.tavaly meghalt egy hires kannadai (vagyis karnatakai,ami ez az allam ahol vagyok, a kannada a nyelv) film sztar,vagyis itteni,de mar oregen es az emberek utcara mentek es felegettek dolgokat, tobben meghaltak!es most volt az evforduloja es tartottak is tole, hogymi lesz, a csaladja pedig mauzoleumot epittettet, mert vegulis belole is istent csinaltak..Rajkumarnak hivjak kulonben…szoval talalkoztam ezzel a sraccal,akinek meg azota sem tudom megjegyezni a nevet, eleg gaz..vmi V betus..Vathsan, de kevernem az Avinashsal,meg a Vivekkel..mindegy, szoval tokre erdekel a velemenye,mert ahogy o is mondta, az osszes evek alatt kb.4 indiaival talalkozott utjai kozben,a tobbiek mind kulfoldeik,az indiaiak,max.hetvegre elmennek tengerpartra,de azert en lattam vasarnap csaladokat elefantoknal vagy parton…kulonben sztem par evvel fiatalabb nalam,mert csak ugy tanult par ev IT-t,meg itt azzal dolgozik,mert gondolta Bangaloreban megszedheti mahgat,hogy utazzon,de itt meg az elet olyan draga,hoogy nem nagyon lehet..asszem Tamil Nadui kulonben..
Szoval vicces este volt, mert en nem tudtam messze menni,ezert mondtam,hogy menjunk a kozelebbi buszpalyaudvarhoz,de azt a kornyeket egyikunk sem ismerte,meg o sem masfel ev utan,1,5 htet mulva meg megint szedi a satorfajat, aszem most Benareszbe(Varanasi) megy,ami a legszentebb varos, az az ahol a Gangesz folyik es mindenki iszik meg furdik a szentvizben,mikozben mellette usznak a hullak…nagyon erdekes hely, oda mindenkepp elmennek csak nagyon messze van,vagy imadja vagy utaljak,mert rengeteg ember, meg tenyleg durva hely,de gyonyoru es nagyon spiritualis,szoval o meg nem volt ott,mert azt mondta,hogy erre az utra fel akart keszulni..aztan utana fogalma sincs,hogy Nepalba megy vagy Bangladeshbe,vagy akarhova…na,aztan nem talaltunk semmilyen helyet,mert itt ebben a nagyon modern varosban a belvarosban vannak kavezok,meg tenyleg ilyen nyugati dolgok,de ugy kijjebb nem nagyon semmi,csak itteni kajaldak,amik allosak altalaban,de aztan talaltunk kinai kajaladat es annyit ettem!!!es nagyon finom volt, persze lehet, hogy aztan attol lettem rosssszul,de ug yorultem egy kis mas kajanak…es rengeteg kajat adtak,raadasul mindegy ki rendelte szetosztogattak
Aztan megint elment az aram, de most jo sok idore..kesobb iderult,hogy a fel varosban nem volt egesz ejjel..es itt nem gyertyakat hoztak,mint Gokarnan,hanem altalaban van ilyen generator felejuk a helyeknek,ami ugy nez ki,hogy rogton az ajto mellett megy egy iszonyat budos motor, ami nagyon hangos is, es tenyleg olyan hangja van,mint egy motornak es neha lelassul,neha felgyorsul,es amikor lelassul,akkor lemegy a villany ugy mint nalunk, mintha lecsavarnak,aztan megint felmegy,eleg vicces, ahogy hullamzik fel-le a villany..aztan az isI elment, na akkor hoztak gyertyakat..roppant romantikusak ezek az indiaik,minden este gyertyaznakJvan egy telefonreklam,ami pont ilyen,hogy a mobil annyira vilagit,hogy lehet vele romantikus gyertya vacsorat csinalni,plusz jon rajta a zene is…
Aztan elkezdette sni az eso!!!!!most eloszor,elotte csak cseppek,de most jo durvan,vagyis csak annyira,mint egy sima eso,szoval siman tudtunk benne setalni,meg meleg is volt,jo elaztunk,de ok volt,csak az nem volt ok,hogy tok sotet volt,es nem latszodtak,sem a pocsolyak,sem alyukak az uton,ugyhogy beleptem egy parszor,meg elestem egyszer,szoval India max,.azert veszelyes,mert sotet van es nem latod hova lepsz…meg o elfelejtette hol hagyta a motorjat es total eltevedtunk.nagyon vicces volt kuloben, a sotetben esoben keresgelni, detenyleg,egyedul azert szar lett volna..aztan meglett a motor,de az eso miatt nem indult el,mondta,hogy kicsit nem vigyazott ra elegge az utjai kozben,aztan neha a hidegben nem indult,aztan mar takargatta,de hat kicsit szetment,asszem Yamaha//szoval nem akart elindulni,ugyhogy riksat kellett keresni,ami nem volt nagyon egyszeru mert mar kb.fel 11 volt,es ilyenkor mar nem akarnak sehova sem menni a riksasok csak kozel,raadasul ahol en lakom,oda meg a kornyekre sem,o kereste riksat raadasul nem en,es meg igy is kb.a 7.mondta azt,hogy elmegy arra,aztan amikor mar a kozelben volt hajlando volt hazig elvinni,csak szegeny sracot mar nem akarta hazavinni,mert hat o mashol lakik,aztan talalt egy masikat,ami meg csak felutig vitte,szoval szegeny az ejjel a sotetben gyalogolt,es vmikor 1 utan ert haza..en meg jol ataztam,es utana meg fujt a szel ,es hat nem volt nagyon meleg am.
Masnap pentek volt, elkezdtem olvasni 2 projektrol,amire majd penzt kell szerezni, nagyon jol meg vannak irva sztem,tok profik.Ja elotte este meg jott 2 bacsi egy masik NGOtol,az o projektjeikre kell a penzt szerezni,ok tamil naduban vannak. Es sok hasonlo dologgal foglalkoznak,mint mi, de pl.csinalnak evente az aravanisoknak egy fesztivalt,ezek azok a ketnemu transzvesztitak,akikrol mar irtam,hogy megatkoznak,ha nem adsz nekik penzt,de kiderult,hogy ok is egy diszkriminalt resze a tarsadalomnak,mert senki nem fogadja el oket, nincs identitasuk,papiron sem asszem,es hat semi lehetoseguk nincs,kulonben noknek erzik magukat,de nem vilagos szamomra,hgy most milyen nemuek,de altalaban ferfiasak csak szariban rohangalnak,es ez azert erdekes,mert ok mint tradicionalis csoport elfogadottak,de a melegek egyaltalan nem..persze sok fiut latni kezenfogva itt delen,de ez csak baratsag, arab orszagokban is latni ilyeneket.nagyon erdekes ez a tarsadalom,tenyleg annyi ellentetet latni,es annyi hihetetlen dolgot.
Na,ezek a bacsik szervezik az eves tobb napos fesztivalt,ahova sok ezer ilyen ember jon,csak Pondicherriben van,eleg messze innen,vagyis szomszed allamban,dehat itt semmi nincs kozel,pedig tok erdekes lehet.na ok idejttek a bacsihoz segitsegert,mert o a tapasztalt es csak emiatt ilyen messze elutazta, es kb.1 ora volt a talalkozo itt a nappaliban,aminek a felet csondben toltottek el,a masik reszet meg mindenfelerol beszelgetve,magarol a projektrol meg max.15 percet,azt is eleg nyugisan sok konkretum nelkul,szoval erdekes volt egy ilyen business meetinget is latni.aztan kerdeztem apasit,hogy az indiaaiknal ez mindig igy megy-e es mondta,hgy attol fugg,hogy milyen business talakozo,meg kivel.
Szoval penteken ‘munka” utan gyorsan elkeszulotem es indultam be 3 napra..vagyis 2 ra 3 ejszakaval.mar akkor ereztem hogy nem vagyok vmi jol,de nem mondtam,mert meg nem engedett volna el.

No comments: