Tuesday, May 22, 2007


Marc.29-30
Tegnap kiementunk a magyar sraccal kajalni valami helyi helyre, nem nagyon birtam megenni,mert csipos teszta volt..aztan jo kis gyumolcs le, van minden mango, dinnye, papaya, lichi, ananasz, stb. Movie night volt este Iffath, az aiseces csaj hazaban...tok jo volt, egy hires filemt neztem meg,amirol mar itthon is hallottam..”Viz” a cime es van mega Tuz es a Fold es harom indiai tabu temat dolgoz fel..ez az ozvegyekrol szol..mert aki itt ozvegy lesz,az vagy elegeti magat a ferjevel egyutt, kulonben olyan szornyu sors var ra, vagy teheti a ferje batyjahoz megy felesegul, vagy osszekoltozik a tobbi ozveggyel, akik kopaszra borotvaljak a fejuket es feher ruhaban jarnak es az utca mindenki kikeruli oket, meg koldulniuk kell. Sok kislany ozvegy lesz,mert mar szuletesuk utan nem sokkal hozzaadjak valakihez, hogy hamarabb tullegyenek rajta,foleg ha szegenyek, mert itt rengeteg penzt kell adni a lany utan a hazassagba, eleve min. 500an vannak az eskuvon es ha valaki nem tudja megfizetni van, hogy meg babakoraban megolik a kislanyt..van hogy egy kislany 5 evesen lett ozvegy es ki is lett kozositve,,...durva, es itt Indiaban nem is nagyon adtak ezt a filmet..persze most mar sokkal kevesbe van igy, meg a torveny tiltja, de azert a tarsadalomban meg benne van.
Aztan valakinek a bucsuvacsoraja volt...mindig van egy szulinapi, bucsu, welcome party…aztan megneztema lanyok hazat, ahol 1 hetig hivatalosan laktam, de agy nem nagyon volt....ott volt a magyar csaj is, tok jo fej, volt 1 evig Auszttraliaban Aieseccel, aztan most itt, kozben korbeutazta Azsiat tobbszor is..o is motorozik,mert ugy a legkonnyebb
Du. Meg bejottem az indiai lannyal es anyukajaval ruhaboltba,vettem kurtat,ami olyan indiai felso kicsit hosszabb,de nem annyira..meg kajat kersek,nehez talalni,fogalmam sincs hol egyek,meg hogy hova kozlekedjek..riksaval atvagnak,de mashogy nem nagyon lehet...kicsit uncsi mar a szmog,ami jon az arcodba a szomszed riksabol, meg az allando razkodas, ja hat az utak nem a legjobbak, de nem annyira veszelyes, mert nem tudnak gyorsan menni, annyian vannak, vagy az atkeleseknel kell vigyazni.

Penteken (marc.30) mentem a bollywoodi forgatas megbeszelesere, amibol aztan semmi nem lett persze, pedig jol jott volna a penz. Meg elegge egyedi eleny lett volna bolywoodi filmben tancolni.
Aztan nagy nehezen megkerestem azt a turista irodat, ahol a tobbiek is bereltek jegyet jovo hetvegei Gokarnara, mert az alvos busz es Husvet lesz, ugyhogy az utolso jegy lett az enyem.
De nagyon nehez volt megtalalni, rengeteget kellett gyalogolni a szmogos, kaotikus utcaszelen, aztan bekerultem vmi negyedbe, ami tenyleg indiai volt es ilyet akkor lattam eloszor, szuk, kaoitkus, midnenfele boltok, emberek, motorok, kosz, tehenek, egy-ket hindu templom neha, zaj, es sotetedett is,de nem volt gaz, persze senki nem tudta megmondani hol van amit keresek.
Aztan megtalaltam, hat turista irodahaoz kepest eleg gaz volt,mintha mondjuk egy vonatallomas lenne,kicsiben,es persze nem volt nalam annyi penz,ezert eloszor kellett riksaznom egyedul!
Izgi volt,de rogton talatam egyet,amelyik pont megallt es rendes taxi oran elvitt.
Egesz muveszet ez a riksa kereses, es nem mindegy hol, mikor, kikkel, szoval bele kell tanulni. Marmint keresni nem nehez, mert minden 2. jarmu riksa, hanem az alku,meg neha nem is akarnak elvinni oda ahova mennek, foleg ahol en lakom.
Szoval elmentem penzert, aztan vissza kellett menjek, az mar csak fix arert ment, mert fel oraval kesobb volt es mar sotet.Megvettem a jegyet es akkor feltoltottem a mobilomat,ami altalaban 260 rupiat es kapsz erte 100 kreditet,de csak 1 rupia egy sms es 1 rupia egy perc hivas..(4ft) ami azert rossz, mert az ember csomot kolt es smsezget.
Na masodszorra mar nehezebb volt riksat talalni,el sem akartak vinni,aztan 1,5 ert elvittek pedig meg csak este 8 volt es elmeleteileg 9-10 utan lenne, de nyilvan ok dontik el,nem enL

Kulonben meg kell tanulnom uj dolgokat,pl.kezzel enni es lavorban mosakodni..na ezt a kettot nem konnyu,mar tulcivilizalt vagyok,nehez kezzel enni, mert a rizs szetesik es azt kevergetik szoszokkal ossze,neha chapatti,roti,nan.stb..hasonlo nevu tortilla fele is van, ugy konnyebb..a lavorban mosakodas meg hajmosas meg vegkepp nem megy,egy csomo idom elmegy vele, fogalmam sincs hogy csinaljamJde mar mostam is kezzel, sokat, az mar ment..olyan nap volt,hogy rogton megszaradt…fent a teraszon

No comments: