Tuesday, May 22, 2007

Apr..5-8 GOKARNA



Apr..5-8 GOKARNA
Masnap csutrtokon sikerult reggel 6.50kor felkelnem es elmentem 7re jogazni,ott van a sarkon,ugyhogy tok kar, hogynem maradhatok ott lakni. Egy teton egy oreg bacsi tartotta, itt ugye lapos tetok vannak,palmafa a fejem felett,ebredo tulkolo riksasok, tok jo volt. Egy oras volt es kozben folyamatosan magyarazta a bacsi, hogy mi mire jo, meg hogy kell, es a vegen megdicsert es kerdezte,hogy jogaztam-e, mert hogy milyen hajlekony vagyok. Hat ez meglepett, de mondjuk foleg muveszitornas dolgok voltak, hid, meg gyertya, meg ilyesmik..de azota olyan izomlazam van,foelg este,meg masnap,minden izmom fajt.

Aztan elmentem eloszor bevasarolni, mert van bolt, vannak is mindenfelek, de sztem igy dragabban jottem ki, mert csinaltam szendvicseket az utra, amiket azota sem tudtam mind megenni, meg sajt,meg ilyesmik dragak,de vettem vegre gyumolcsot es raertem kineomagnolozni,meg mostam..ja a tenyerem azota is faj a facsarastol:)
Foztem tesztalevest,de meg ez sem lett olyan,sot,ciromos volt,iztelen csipos es szetfott:( aztan felkeszutlem az utra,bementem netezni, majd lett volna hindi tancora, kb. 45 perc alatt el is gyalogoltam odaig, meg is talaltam, aztan kiderult ,hogy sehol semmi mert elmaradt,nagyon orutlem a sok cuccal cipekedve. Aztan el kellett jutni a buszallomasra,ami tok kaosz volt,hogy hol is van, de eleve 15 km,tok dugo,100 rupia lett, de it talalkoztam az elso aranyos riksassal, o kulonben tamil nadui volt,masik allambol jott,mint a legtobben es egy csomot beszlegettunk, en kerdezgettem,hogyan is el meg a riksazasbol es mondta, hogy 150 rupia napi berlet, plusz benzin, olaj, fenntartas, a vegen kajaval 250 kajalas nelkul 300 marad neki es napi 12-14 vagy tobb orat dolgozik..25 eves volt,es csak 1 eve a szakmaban, azert igy is eleg durvan vezetett,de aranyos volt,mosolygott,meselt a csaladjarol,stb.
Hat rendes buszmegallo nem is volt,csak az utcan ossze vissza tobb helyen buszok,nem volt konnyu megtalalni, es hat nagyon vicces buszok voltak,mert alvos busz,vagyis jobb oldalt lent szekek,felette dupla franciagyak, a masik oldalon meg egy szemelyes agyak.kulon cipo,mobiltarto,kisfuggony,mintha vonaton lennel.
De borzaszto volt, egyaltalan nem lehet igy aludni, mert a sofor a hegyvideken a jo kis kanyarokban ment ezerrel, pedig epp epitettek az utat, ezert nem is volt 2 sav,es neha ugy ereztem fel fog borulni a busz..persze nem dolt el, de folysmatosan kapaszkodnom kellett,hogy ne essek le,igy is csuszkaltunk jobbrol balra,de nem is volt nagyon mibe kapaszkodni,szoval nekem eleg szornyu volt, sztem sokkal jobb a szekes, raadasul ezek olyan kenyelmes hatrahajthato szekes,nem am mexikos.
Reggelre meg is erkeztunk Gokarnaba, tobbiek meg aludtak pedig mar 9 voolt,poros kis falucska,bar allitolag nagy zarandokhely,de kulfoldiek nem mehetnek be a templomokba.
Fogtunk 2 riksat es le a beachre.
Azota is itt vagyok, jo fulledt, paras meleg van, nappal annyira tuz a nap, hogy csak arnyekban vagyunk,de tegnap es te is annyira meleg volt,meg mindig elmegy az aram estenkent es igy kicsit vicces kajalas az etteremben. Kulonben tok szep, csak megint uncsi hollandok, raadasul roppant meleg, gyikos, draga tengerparti netcafeban vagyok.

Szoval 3 napot doglodtunk a tengerparton, India nyugati partja, Arab-tenger, oriasi hullamokkal, ugyhogy max. 2szer voltam bent a vizben, akkor is max. derekig es 2 percre, mert ha belejbb mentel elvitt a viz, en meg nem akartam nagyon sok sot nyelni.A tengerpart eleg szep, MExikonal kevesbe, Nicaraguanal jobban, szoval nem egy hawaii,de sztem Indiahoz kepest szep volt nagyon,1-2 palma, a homok is egesz kevesse szurke, csak a bikakkal,vagyis tehenekkel volt a baj, mert ugy orankent atmasztak a cuccunkon,kajat keresve,mint Hrvatorszagban a..mi is volt ott,kecske?..de kulonben bekes allatok.
Roppantul sutott a nap,en meg meg 2 nappal elotte durvan leegtem,de csak egy kis feluleten a fel felhatam,a szariban,ugyhogy en arnyekban voltam vegig,meg takargattam magam, de azert jokat lehetett pihenni.
A legjobb az volt, hogy voltak olyan nadkunyho fele,ahol lehettet inni venni,mondjuk gyumolcslevet, vagy fagyis shakefelet,vagy kolat es ott gyekenyeken ,neha hintaagyon lehetett fekudni,es arnyekban volt,szoval en foleg itt toltottem napom nagy reszet, tobbiek meg itt is ott is.
Mive pentek reggel erkeztunk a szornyu buszut utan, ettunk jo nagy reggelit.Ja ez egy backpackers hely volt, tele kulfoldi fiatal turistaval,ugyhogy minden ehetot meg lehetett talalni continental breakfasttol, american breakfastig,csomo nem csipos kaja,ugyhogy ezt jol ki is hasznaltam,palacsinta,stb.
Ott is aludtunk 3an lanyok egy szep draga nadkunyhoban,kulon furcsivel,persze en a foldon matracon,a nemet meg az angol csaj pedig a szunyoghalos franciagyban,mert en olyan flexible vagyok,hogy minden ok nekem,kiveve,amikor lefekves elott egy csotany futott vegig az agyamon, masnap meg egy pok. Na ennek nem orultem annyira,a kedves lanyok meg megjegyeztek,hogy 3an ugysem fernenk el,pedig kulonben smian.Gwenellelel es a masik Rodolfoval Tulumban egy meg kisebb agyon vacogtunk 3an osszebujva,mert Rodolfonk nem volt helye. Mindegy,itt annyira meleg volt, hogy meg ejjel is izzadtunk, pedig volt ventillator is.Legalabbis elso nap.Innen le kellett egy kis koves uton gyalogloni a strandra, szep kovel kirakott ut, dzsungeles rovid seta le, egy tehenistallo utkozben,igy mindig ki lehetett szagolni merre kell menni.
Lent meg ez a teraszos kajalda, mint altalaban az oceanpartokon es gyonyoru sziklas part. Kulonben a falu neve Gokarna, ami olyan 5-10km-re van, ugyhogy amint ide elhozott a riksas sehova nem lehet menni,de nincs is minek.
Tobb strand volt, ahol laktunk az az Om beach, az Om az a szent szotag, a wikipedian ra lehet keresni,voltam azota Omos meditacios kurzuson, majd leirom, tok szep ez a szanszkrit szotag, tele van vele India, fotoztam a trainee haz mellett is egy Omos zaszlot,es ezt a strandot azert hivjak igy, mert fejjel lefele Om formaja van.
Szoval kigyalogoltunk a strandra, fekves, olvasas,stb....aztan vissza zuhanyozni, mert roppant meleg van, aztan meg a ketto kozott volt egy nagyon hangulatos etterem, szinten bambuszbol,csak fel orankent elment negyed orara az aram, igy mondjuk gyertyafenyes vacsi lett, de igy a ventillator sem mukodott es vegig izzadtuk az egeszet. Aztan billiardoztunk, kozben rendeltem jeges kavet, hat eleg durva volt.ropogott a jeg meg a kaveszemek a fogam alatt, tetejen vmi tej, tejszin fele.ja, sotetben is biliardoztunk es volt aki betalalt:)
Masnap,szombaton (apr.7)atcsonakoztunk a kettovel arrebb levo strandra, ahova a dombokon is at lehetett volna gyalogolni 1-2 ora alatt, csak nem ebben a melegben.
Kulonben ez mar szezonveg volt, mert hogy most van itt a nyar, ami tul meleget jelent nekik,ilyenkor mar alig jonnek,aztan jon a monszun. Pedig nem volt melegebb,mint Pest juliusban,csak parasabb.
Ugyhogy jol kifizettuk a csonakost, aztan megint egy hasonlo barfeleben doglodtunk, ravettem oket, hogy jatszunk, mert eleg uncsik, az angol csaj hajlando volt orszagvarosozni, csak egy sajat verzioja volt, nem olyan rossz kulonben, gondolni kell egy szora, mondjuk arra hogy INDIA es mindegyik betuvel kell irni egy orszag varos,stb, de ok filmszineszeket, kocsimarkat ,stbket irtak. De egy utan meg is untak..szinten olvasas,iras..kicsit unatkoztam,mert nem igazan volt meg mit kipihennem,nem is ereztem fairnek a nyaralast, mert mit nyaraljak ki, es kozben ezek a nyugat-euproaiak, hat normalisak, de roppant unalmasak es hidegek,vagy legalabbis nem nekem valok, persze nem volt gond veluk, csak uncsik, kb.ugyanazok,akik elozo hetvegen voltak,de mivel itt 2 hettel elore kell megvenni a jegyeket,ezert nem tudhattam,hogy ez lesz,meg hat minden lehetoseget szeretnek kihasznalni, ha utazni lehet.
Du.visszafele elmentunk delfinnezobe, nem nagyon lattunk delfineket, csak a partrol napkozben, de azert vicces volt, rajtunk kivul meg kb.15 indiai kereste a delfineket, mind pasi, mert most volt ugye husveti szunet es Bangalore az IT kozpont, a szilicium volgy, a szamtech fellegvara, itt van az Electronic city, ami az uccso 5-10 evben epult (20 eve Bangalore kisvaros volt, most meg kb.8-10 mill lakos) es a varos DK reszen van ez a hightech kozpont,nagy felhokarcolokkal, osszes nemzetkozi ceggel, na es most jottek az IT, callcenteres fiuk nyaralni. Le is fotoztam magam veluk.
Vacsi mar helyben volt, kozben megismerkedtunk nehany mas backpackerrel akik egyedul jarjak vegig K-Azsiat. Aztan felmentem aludni,majd kesobb jotek a lanyok is,az nemet csaj kozben osszejott az egyik holland sraccal,de roppant diszkretul alig lehetett eszrevenni.Ez csak azert vicces, mert a fiuk 80%-a Holland es a nemet csajokkal allandoan szivatjak egymast..mondjuk a lanyok fele nemet.

Es akkor pont elaludtunk, amikor vki elkezdett kopogni, hogy a portarol jott, meg engedjuk be, mert nincs ruhaja, mert megszokott a rendorsegrol, meg mindenfele hulyeseget osszebeszelt. Eloszor megijedtunk, de aztan csak vmi diaksrac hulyeskedett, eleg vicces volt, a lanyok visszabeszeltek neki, aztan elvitte Kate bikinijet.
Masnap megint strand, akkor mar nem mentunk at oda ahol elozo nap voltunk, aminek a neve Paradise beach volt.
Megint lazsalas a hintaagyban, aztan este meg Gokarnaban vartunk a buszra, a foutcan van olyan turistaknak valo vasarlasi sor, helyi ruhak,taskak,stb, vettem egy felsot, mert a hordhatoknak hianyaban vagyok. Aztan jott az iszonyatos buszut, komolyan, ez meg a guatemalain is tultett, allandoan azt hittem, hogy ki fog dolni a busz, mert ezerrel ment, dudalt vegig, kanyargos hegyeken es minden kanyarnal ki akartam esni. Csuszott minden alattunk, plusz utepites, tok sotet. Aztan reggelre pont el tudtam aludni, most a busz legvegeben voltam, ugyhogy merolegesen, igy csak elore hatra csuszkaltam.
Ugy elaludtam, hogy mar parancsoltak kifele es felalomban probaltunk riksat talalni, ami persze hatizsakok miatt 1,5 es aron volt csak, hiaba volt reggel het es munkabameneti ido.
Jo szomoru voltam am vegig ratok gondolva, ahogy husvetoltok, bosszubol husvet vasarnap en is jo nagy reggelit ettem es mindenki hianyzott, foleg az, hogy senki nem locsol meg.J

No comments: