Friday, March 21, 2008

INDIA – PAKISZTÁN HATÁRÁTKELÉS



Tomi hajnali 4kor elment a buszmegalloba, hogy reggelre beerjen a munkaba, en meg reggel elkeszultem es elindultam a hatarra...elegge megfaztunk a legkondi es a kotelezo mezitlabas setalgatas miatt, jelenleg hangom is alig van, de meg jol vagyok. csak 30kmre volt a hatar, helyi busszal mentem oda, aztan egy bicikli riksa elvitt a 2-3 km-re levo hatarhoz...utkozben a szomszed riksabol vegig ordibalt egy neni az en riksasommal, hogy hogy van pofaja tolem 10 rupiat kerni, amikor 5 az ara…atkeleskor nagyjabol 8 hataror nezte meg az utlevelem, ele indiaii, fele pakisztani oldalon....nem tudom minek annyian, de igy allanodan le kellett allnom, amit a 40k-s cuccal nem volt konnyu..kb.1 km-t kellett gyalogolnom, de meleg, nap es nehez cuccok miatt eleg kemeny volt...petsze vinni akart a sok hordar a cuccom, de azt mar nyilvan nem hagytam..nagyon vicces volt,mert elozo nap ugyanitt voltunk Tomival megnezni a hatarzaro ceremoniat, ami annyira vicces volt, kesz cirkusz, az indiai es a pakisztani oldal egymat kiabalta tul es emelgette magasabbra a labait, hogy mutassak ki a jobb..nem volt konnyu odajutni sem,mert az indai oldalon sztem tobb ezren volak, de legalabbis nagyon sokan, es a szokasos nyomulas ment, mindenki osszenyomva es taposva a masikat a bejaratnal, amikor bent kiderult, hogy rengeteg hely van....a pakisztani oldalon senki nem ult, aztan fel6 ra ott is megtelt, de ott csak par szazan lehettek, sokkal kisebb volt...es 1 oran keresztul mentet a hazafias kialtasok, hogy eljen india es eljen pakiszan..igazi cirkuszi musor volt, mert kozben mentek a bolywoodi filmekbol a zenek, kissracok punjabi - itteni tartomany - tancot nyomtak korusban, majd elkezdtek a katonak futkosni, vagyis menetelni,de mindig olyan magasra dobaltak a labaikat, hogy az egyik majdnem leutotte a sajat sapkajat.oriasi emberek voltak,tobb mint 2 meteresek,tarajos kalapban, tenlyeg nagyon vicces volt..es az emberek mindenfele szlogeneket kiabalatak, amire az egesz tomeg visszaorditott...

szoval masnap en csak atsetaltam a hataron, de akkora erzes volt atmenni a szines kapun, a 2 zaszlo kozott, es utana egy oriasi kapun,ahol arab irassal van felirva, hogy welcome to pakistan..gondolom...a pakisztani immigracio hihetelen jol nez ki, belul, olyan,mint egy europia repter iszonyat modern, van taskanak atvilagito cucc, meg minden,meg is kerdeztem, hogy nincs -e itt repter a kozeben..d a legviccesebb,hogy amikor kimesz ebbol a csillogo marvany epuletbol, ahol flat tv-k mg szuperelektronikai cuccok vannak, kijutsz egy poros durvan lepukkant reszhez, ahol szegeny feher ruhas pakisztani fefiak szurcsolik a tejes teajukat koszos kisboltokban,tok por az egesz,meg nehany kocsi.....na,amikor odaertem es vegre lepakoltam egy padra cuccamat, nem volt meg ott senki, ugyhogy pobaltam hivni oket, mikor jonnek, leraztam a taxisokat, es mire elertem oket, es kezdtem pakolaszni, megjelent mogottem a fel pakisztani Aiesec!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ugyan csak 5en voltak, de ebbol 3 an a 4 tagu MC bol, ami az orszagos vezetoseg, meg 2 pakisztani lany, az egyik csavo egy szlovak, o csinalja a people developmentet, most jottek pont a nemzeti konferenciarol es pont az egyetemen is 2 het szunet an,ugyhogy nagyon jokor jottem,mert most mindenki raer es pont mindenki itt van,ebben a varosban a konferencia utan,ami eszakon volt, mielott visszamegy delre. Es hat ahogy fogadtak! virgfuzerrel, kendokkel, ajandekokkal!!!!!!hihetetlen volt, anniyra jo, es azota is mindenki engem visz mindenhova, mert hat nagyon orulnek,hogy eljottem annak ellenere, hogy aTV ben csak rosszat halani Pakisztanrol....mondtak hogy voltak tobben,akik jottek volna es visszamondtak a hirek miatt, pedig annyira ferde kepet mutat Pakisztanrol,eddig mindenki tok jo fej,viccesek es minden annyira normalis,szoval azert is kezelnek igy,mert csak 4 eve van mukodi aiesec itt es meg nagyon uj minden neki, szoval nem en vagyok a sokezredik tranee,mint indiaban,ahol senki nem er ra veled foglalkozni,hanem csak a 17.!!! es foleg lanybol van keves, szoval tenyleg tejben vajban vagyok furdetve:)
rogton el is vittek a varos fele egy kis varosnezesre, a Shalimar gardenst neztuk meg, regi kiralyi ertek
aztan elmentunk kajalni,de persze kozben is renegeteget beszelgettunk, a szlovak srac a pakisztaniakat szivatta,ok meg ot, de nagyon viccesek oltak, meseltek mindenfelerol, milyenek az emberek,kultura, helyek, csak mar eleg faradt voltam..egy modern mcdonalds fele kajaldaban voltunk, de helyi kajat kaptunk, ami chat, es osszekevert dolgok,lehet gyumolcs, zoldseg,hus,barmi es fuszerrel agy anelkul, meg yoghurt, tok finom volt, na itt is viccelodtek egy csomot, aztan eljottunk a csaladi hazba, az egyik lanyhoz,Marvanak hivjak,nagyon aranyos,tok ertelmes es jofej es tok jol megertjuk egymast, na o is kerdezett egy csomot,o is developmentes, plusz van egy masik tok ertelmes occse, 18-20 evesek, anyukajuk kemeny asszony, a pilota papa mar 15 eve meghalt egy repulobalaesetben,de egyutt laknak uncsitesokkal, nagybacsik, nagynenki, nagymama, mindenki aranyos, de egy high class, mind a hadsereghez tartoznak, tok nagy a hazuk,van vagy 3-4 szolgalolany meg sofor is, ja a hatartol is soforrel jottunk,, ami eleg nagy valtas volt a gyalogos cipekedes utan,persze legkondi mindenhol,ugyhogy meg jobban megfagytam...de a kendo amit kaptam ugyis rajtam volt mindig..meg nem tudom igazan mi a kulonbseg a ket orszag kozott, ok eleg jo fejek,tisztabb is,es sokkal szinesebbek a teherautok es riksak,ja es biciklis riksa nincs..es minden pasi feher hosszu ruhaban van es minden no szines indiai rihaban, salwar kamiz, este el is mentunk csinalni nem egyet..nem volt konnyu a piacon valasztani a rengeteg szines anyag kozul,vagy egy orat voltunk, aztan elvittuk szabohoz,aki levette a mereteim es majd holnapra megvarrja..utkozben megkaptam az elso GOLKAPA-mat,ami helyi kaja es hat igazi kihivas volt megenni, mert olyan szaraz nyitott fankszeruben vannak vmi golyok,amit gyorsan bele kell meriteni egy savaynu lebe es egybe bekapni,ami szinte lehetlen,mert tok nagy, a hatodiknal mar nem folyt ki az egesz a szambol es Mavra, akinel lakom tok buszke volt ram...elotte meg itthon ettunk finom csokis tortat meg teakat persze, aztan vacsiztunk is, szep ebedloben, szakacsok megfoztek, mi meg megettuk, kozben mindenki mobilozott...beszelgettem uncsitesoval,nagybacsi,nagyneni,aki NAirobibol szarmazik,van it egy csomo kenyai cucc, es annyi erdekeset meseltek, tovabbra is, eleg kritikusak Pakisztannal szemben, es tok erdekes a tortenelme, szoval nagyon jo volt, de addigra mar nagyon hulla voltam, megnem is tul jol, ugyhogy ejfelkor lefekuldtem.
van kulon nagy szobam, oriasi aggyal,furdoszoba es ott szagolgatom rozsa viragfuzeremet, gyonyoru..kaptam mar karkotoket is:)

No comments: