Sunday, March 23, 2008

ELSŐ ÉJJEL ÉS NAPPAL IN KARACHI

Hát az első éjszakám egy tragédia volt. Kb. reggel 7-re tudtam elaludni. Először is jön a zaj az utcáról, szombat volt, mindenki partyzott hajnalig Aztán a szúnyogok. Egyszerűen képtelenség aludni mellettük. Valamikor az éjjel közepén Nida – az MCP csaj, akivel lakom – bekapcsolta a fan-t. és így jobb lett egy kicsit, de olyan hangos, hogy így meg ettől nem lehet aludni. Ráadásul éjjel nincs annyira meleg és olyan gyorsan megy a ventilátor, hogy én mindig fázom. Neki viszont melege van. Hát, nm könnyű. Mindegyik szobához van egy kis fürdőszoba is, ahol harmadnapra meleg vizet is találtam!!!!És van benne zuhany, normál WC, minden,tok jó. Persze nappal nem kell meleg víz, mert csak úgy folyik az izzadtság a melegtől, főleg a gyakori áramkimaradások miatt – erről majd írok külön fejezetet –de reggel azért elkel. Aztán mire elaludtam volna végre elkezdték a hajnali imát, majd kezdett kivilágosodni és a rengeteg madár, amelyik kb. a tetőnkön lakik vidáman csibirgélni. Reggelre olyan fáradt lettem, hogy semmi problémám nem volt a melegben, fényben és zajban aludniJ
Aludtunk kb.délig, vagy 2ig. Ugyan meg voltam hívva egy Beach partyra, amire nagyon elmentem volna, mert egy egész egyetem ott volt, vagy 200-an, de a hasam eléggé kivolt ahhoz, hogy ne kockáztassak. Du. Klepoval,aki a szlovák Talent Management MCVP elmentünk „várostnézni”. Ez elég lehetetlen dolog itt Karachiban, mert ez az egész valami nem is egy város. 16 millió ember él benne elszórva, nincs városközpont sem, van tengerpart, meg óriási mocsarak a város közepén. Van ugyan egy központi office area ahol dolgozom is, de a nép nagy része ettől jó távol van.
Megnéztük a Mohatma Palace-t, ami régi királyi palota volt é állítólag itt volt a független Pakisztán első külügyminisztériuma is. Ma ez egy múzeum és a híres pakisztáni terrakották, színes csempék kiállítása volt benne. Nagyon szép és minden mecsetben más színű, mintájú csempék vannak berakva. Mint ahogy LAhoreban látta is. Aztán lesétáltunk egy óóóóóóriááásiiii parkhoz, ami egészen a tengerpartig vezetett. Tök műpark, nincs benne fa sem, csak bokrok geometriailag elrendezve. a parknak a nevét senki sem tudja, csak a bevásárlóközpontét mellette.
Este CRABBING- Crab = rák. Crabbing azt jelenti, hogy kibérelünk egy csónakot szakácsokkal, kihajózunk a kikötőbe és ott a szakácsok megfőzik a tengeri herkenytűket, mi meg megesszük himbálózás közben. Ez egy vitorláscsónak volt, vicces öreg matrózfélékkel a tetején, persze ők is a tipikus férfi viseletben voltak, vagyis a fehér hálóruhának kinéző felső plusz fehér bő nadrágban. Itt még az építkezésen dolgozók is ezt hordják, nem értem hogy tudnak benne mozogni. Mivel ez a tengerészet kikötője nem volt szabad fotókat csinálni, csak titokba, ezért mindegyik sötét lett- Éjjel nagyon jól nézett ki az egész a kivilágított hajókkal, fényben elég ronda lehet. Rám elég nagy hatással volt az egész, mint szárazföldi, tenger nélküli kislányra, főleg az óriási olajszállító hajók. Kitalálták a KArachi LC-sek,hogy szerveznek egy TN-t (szakmai gyakorlati hely)az olajszállító hajára- Munka napi 24 óra, szállás munkahelyen. A legdurvábbak a rakodógépek voltak. Elég messze voltunk és egy icipici doboz volt akkora, mint egy autó, mert valszeg autó volt benne és az egészhez képest az csak egy századrésze volt. Óriási síneken mentek a cuccok ide-oda, emelte a daru. Olyan nagy, hogy még a házunk tetejéről is tök jól látszik. Nappal meg közelről még nem láttam, de van itt egyóóriááásiiii szökőkút a tenger közepén. Pár km-re a parttól építettek egy sok méter magas szökőkutat, amit szintén este lehet látni a házunkból, mert ki van világítVa. Csak úgy, látványosságnak csinálták.